NettiTieto mukana sähköisen markkinoinnin aamuinfossa

05.02.2016

Kuopion Yrittäjien hallinnoimat Paremman palvelun Aamuinfot jatkuivat 3.2.2016 aiheenaan Sähköinen markkinointi. Lähes parikymmentä aamuvirkkua yrittäjää oli kokoontunut NettiTiedolle kuulemaan ja keskustelemaan aiheesta, jossa alustajana toimi Business Developer Minna Sutinen Projectico Oy:stä.

Uutta potkua videoilla​

Keskustelua käytiin videon käyttämisestä markkinoinnissa. Osallistujista osa oli videota jo omassa markkinoinnissaan käyttänytkin. Kokemuksena tuli esille mm. se, että kotikutoinen, kännykkäkameralla tehty video oli saanut myönteistä palautetta ja lähtenyt hyvin leviämään sosiaalisessa mediassa.

Videossa, kuten muussakin markkinoinnissa tärkeää on tietysti sisältö. Tulee olla jokin koukku, joka koskettaa. Kaikkia ei voi miellyttää, joten on mietittävä, kenelle videon suuntaa. Osallistujilla oli kokemusta asiantuntijapuheenvuorojen jakamisesta YouTubessa, tuote-esittelyvideoista verkkokaupassa ja onpa tehty myös piirrettyjä videoita. Todettiin, että yksi kuva voi kertoa enemmän kuin tuhat sanaa, joten paljonko voikaan kertoa, kun käytössä on video? Nykyään videon tekeminen on helppoa. Sen voi tehdä myös itse eikä sen näin ollen tarvitse tulla kalliiksi.

Tärkeimmät markkinointikanavat​

Kysyttäessä osallistujilta heidän yritystensä tärkeimpiä sähköisen markkinoinnin kanavia, esille nousivat sosiaalisen median kanavat, joista selvästi ylivoimaisimpana Facebook. Myös Google AdWords, LinkedIn, Twitter ja YouTube ovat käytössä. Perinteisemmistä sähköisistä kanavista käytössä ovat nettisivut, verkkokauppa ja uutiskirjeet, samoin kuin digitaalinen myyntikirje ja sähköposti. Esiin nousi kuitenkin myös se, että edelleenkään ei sovi unohtaa henkilökohtaisia tapaamisia, puhelinta, printtiä ja puskaradiota markkinointikanavina, vaan ne puoltavat edelleen paikkaansa sähköisen markkinoinnin rinnalla.

NettiTieto on monipuolinen sähköisen liiketoiminnan järjestelmien tuottaja

Aamuinfon isäntäyritys NettiTieto Oy on erikoistunut sähköisen liiketoiminnan kehittämiseen sekä ohjelmisto- ja viestintäratkaisujen tuottamiseen. Myyntijohtaja Tero Niemi kertoi, että parhaiten yritys tunnetaan nettisivuista, mutta se tarjoaa monenlaisia muitakin palveluita. NettiTieto ei ole erikoistunut yhteen alaan, vaan asiakkaita on monilta eri aloilta. Järjestelmiä on toteutettu mm. niin, että kaikki Suomen keilahallit käyttävät peleissä NettiTiedon järjestelmiä, samoin kuin kaikki kansalliset hiihtokilpailut hoidetaan sen tuottamien järjestelmien avulla. Lähes kaikki Suomen apteekit käyttävät yrityksen sähköistä järjestelmää tilauksiin ja ambulanssien käyttöön on tuotettu järjestelmä, johon kyydit kirjataan ja jonka kautta lähtevät mm. laskut.

Kysy lisätietoja sähköisen markkinoinnin mahdollisuuksista

Puhelimitse 020 742 1160 tai sähköpostitse myynti(at)nettitieto.fi