Avainsana analyysi

 

AVAINSANA-ANALYYSI

Avainsana-analyysi on kertaluontoinen palvelu, jonka tavoitteena on auttaa tiedostamaan ja korjaamaan tyypilliset virheet nettisivuilla hakukonenäkyvyyden parantamiseksi.

 

 

Avainsana-analyysi tunnetaan myös nimillä hakukoneanalyysi ja hakusana-analyysi

Analysoimme nettisivut ja saat siitä selkeän raportin. Säästyt opettelulta ja selvitystyöltä, sekä kasvatat omaa ymmärrystä. Ellet tee muutoksia itse, voit analyysin avulla vaatia nettisivujen toimittajalta entistä enemmän.

Virheitä on kahdenlaisia: teknisiä ja sisältöön liittyviä. Usein varsinkin sisältöön eli teksteihin keskitytään väärin.

Analyysiä ja mukana tulevia ohjeita hyödyntäen voit muokata nettisivujasi tehokkaaksi markkinointivälineeksi. Analyysi soveltuu parhaiten nettisivuille, joiden laajuus on 1-500 sivua. Palvelu ei sovellu Flash tekniikalla tuotetuille nettisivustoille.

Ihmissilmille kauniit ja virheettömät nettisivut eivät usein toimi optimaalisesti hakukoneille, ellei hakukoneoptimointiin ole kiinnitetty erityisesti huomiota.

Avainsana-analyysi vastaa muun muassa näihin kysymyksiin:

  • Onko nettisivuillani riittävät edellytykset löytyä hakukoneista?
     
  • Mitä voin tehdä tehostaakseni tuotteiden ja palvelujen näkyvyyttä Googlessa ilman maksullista mainoskampanjaa?
     
  • Onko nettisivuillani teknisiä virheitä, joilla voi olla negatiivinen vaikutus hakukonenäkyvyyteen?
     
  • Onko tuotteiden ja palvelujen avainsanojen esiintymistiheys riittävä ja onko niitä korostettu oikein?